Blog / Logo, które zarabia.

single project

Logo, które zarabia.

Jakie logo jest w stanie na siebie zarobić? Takie, które posiada przekaz trafiający do odpowiedniej grupy docelowej, jest łatwe do zapamiętania i uniwersalne. Takie logo przyciągnie klientów i zapadnie w pamięć.

Oto kilka cech dobrego logo:

1) Prostota
Nieskomplikowane logo łatwiej zapada w pamięć odbiorcy. Logo powinno zawierać maksymalnie 3 kolory i 2 rodzaje czcionki. Powinno się unikać stosowania przejść tonalnych i wielu szczegółów. Ide­alny pro­jekt logo cechuje to, że nie można już nic ująć.

2) Uniwersalność
Logo przygotowane w wersji wektorowej, powinno dać się wykorzystać na każdym nośniku reklamy, wizytówce, papierze firmowym, gadżetach reklamowych: długopisie, kubku, t-shircie, tłoczonym kalendarzu, grawerowanym breloku itp. Logo powinno dobrze prezentować się i być czytelne zarówno w pomniejszeniu do 6mm (długopis) wersji monochromatycznej i achromatycznej (czarno-białej).

3) Ponadczasowość
Logo powinno pasować do charakteru firmy, nie ulegać trendom i wraz z upływem czasu zyskiwać na wartości. Niezmiennie i od lat funkcjonujący w rozpoznawalnej formie znak graficzny, skutecznie będzie kojarzony na rynku z danym produktem.

4) Zapamiętywalność
Logo powinno być łatwe do zapamiętania. Im prostszy znak, tym łatwiej zapada w pamięć.

5) Dobre skojarzenia
Jeśli logo wzbudzi pozytywne skojarzenia, klienci będą lepiej odbierać całą firmę zanim w ogóle bliżej ją poznają.

  • Share Post